האם ילדיך אכלנים בררניים? האם נדמה לך שילדיך חיים על מעדן שוקולד בלבד בשבוע האחרון? האם הם בכלל מעדיפים לשחק מאשר לאכול? נשמע מוכר? היעזרו בטיפים אלו על מנת להמנע ממאבקים בשעת הארוחות.אם נושא התזונה הוא נושא כאוב במשפחתכם, אתם לא לבד. ישנם הרבה מאד הורים המודאגים לגבי הרגלי האכילה של ילדיהם. יחד עם זאת, רוב הילדים אוכלים בצורה מספיק מגוונת ומקבלים את התזונה הנדרשת במהלך השבוע. עד שההעדפות התזונתיות של ילדיכם יתפתחו בצורה נאותה, המנעו ממאבקים בשעת הארוחה

  1. כבדו את הרעב – או חוסר הרעב של ילדיכם. ילדים צעירים אוכלים בדרך כלל רק כשהם רעבים. אם הילד לא רעב – אל תכריחו אותו לאכול
  2. הישארו רגועים. אם הילדה תרגיש שאתם לא מרוצים מהרגלי האכילה שלה, הדבר עלול להפוך למאבק רצונות. איומים ועונשים רק מחזקים את מאבק הכוח
  3. שימו עין על השעון. המנעו ממתן חטיפים או מיץ כשעה לפני זמן הארוחה. אם הילד יבוא לשולחן רעב, יש יותר סיכוי שירצה לאכול
  4. הנמיכו ציפיות. לאחר גיל שנתיים, קצב צמיחת הגוף איטי יותר, דבר שמפחית את התיאבון. יכול להיות שכמה ביסים בודדים יספיקו לילד על מנת לשבוע
  5. הפחיתו קלוריות נוזליות. משקאות דלי שומן או מיצים טבעיים יכולים להיות מועילים לתזונת ילדיכם אבל אם הם מתמלאים משתיית מיץ או חלב, יתכן ולא ישאר להם מקום לאוכל
  6. התחילו בקטן. הציעו כמה סוגי מאכלים בכמויות קטנות. תנו לילד לבחור מה הוא רוצה לאכול
  7. החרימו את מועדון הצלחת הנקיה. אל תכריחו את ילדיכם להשאיר צלחת נקיה. דבר זה יכול רק להצית או לחזק מאבקי כוח בנושא האוכל. הניחו לילדיכם להפסיק לאכול כאשר הם שבעים
  8. הניחו לנושא הטעם. דברו על הצבע, הצורה, הריח והמירקם של האוכל – ולא על אם זה טעים או לא
  9. היו סבלנים עם אוכל חדש. לעתים קרובות ילדים צעירים נוגעים או מריחים מאכל חדש, ואולי אפילו יכניסו חתיכה קטנה לפה ומיד יוציאו אותה. ייתכן ויזדקקו לחשיפה חוזרת למאכל חדש לפני שיסכימו לאוכלו
  10. תנו להם ארוחת בוקר בערב. מי אמר שקורנפליקס מתאים רק לארוחת בוקר? ההפרדה למאכלי "בוקר", "צהריים" ו"ערב" לא בהכרח ברורה לילדים שלכם
  11. אוכל יכול להיות כיף. הגישו ירקות עם מיטבל אהוב, חיתכו מאכלים לצורות נחמדות עם חותך עוגיות, וכד
  12. גייסו את הילדים לעזרה. בסופר או במכולת, בקשו מהילדים לעזור לכם לבחור ירקות ופירות ומאכלים בריאים אחרים. אל תקנו דברים שאינכם רוצים שהילדים יאכלו. בבית, עודדו את הילדים לעזור לכם לחתוך ירקות, לערבב תבשילים או לערוך את השולחן
  13. שמשו דוגמה. אם אתם תאכלו אוכל בריא ומגוון, יש יותר סיכוי שילדיכם יחקו אתכם
  14. איכלו יחד איתם. הפכו כל ארוחה למשהו שאתם עושים ביחד. כך הארוחות יהפכו למשהו טוב שמצפים לו בשמחה במקום ל"הכרח". זה גם יאפשר לילדים לחקות את הרגלי האכילה הבריאים שלכם
  15. מה שהם לא יודעים לא יזיק להם. הכניסו ברוקולי קצוץ או פטריות קצוצות לרוטב בולונז, חתיכות פירות לקורנפליקס, או קישואים וגזר מגורדים לפשטידה או למרק
  16. הפרד ומשול. אם ילדך לא אוהבת כאשר מאכלים שונים מוגשים ביחד, הגישי את המאכלים בנפרד. גם אם צריך להפריד את הסלט למרכיביו
  17. היצמדו לסדר יום קבוע. הגישו ארוחות וארוחות ביניים פחות או יותר באותן שעות כל יום. אם המטבח סגור בין הארוחות, יש יותר סיכוי שהילדים יאכלו את מה שמוגש בארוחות
  18. הפחיתו הסחות דעת. כבו את הטלויזיה בשעת הארוחות ואל תאפשרו להביא ספרים וצעצועים לשולחן
  19. אל תציעו מנה אחרונה כפרס. מניעת מנה אחרונה מעביר את המסר שהמנה האחרונה היא החלק הטוב ביותר בארוחה, מה שרק עוזר להגביר את הרצון של הילדים בדברים מתוקים. אפשר לבחור מספר ימים בשבוע להגשת מנה אחרונה, ולהחסירה משאר הימים. אפשר גם להגדיר מחדש את המנה האחרונה כפרי, יוגורט או מאכל בריא אחר
  20. צפו שחלק מההעדפות הקולינריות יישארו. ככל שילדים גדלים, הם נוטים להיות פחות בררניים בכל הנוגע לאוכל. יחד עם זאת, לכל אחד, גם לכם, יש העדפות אישיות. אל תצפו שילדיכם יאהבו הכל
  21. דעו מתי לחפש עזרה. אם ילדיכם מלאי אנרגיה וגדלים, סביר להניח שהכל בסר. התייעצו עם בעל מקצוע אם אתם חוששים שהבררנות של ילדיכם מסכנת את בריאותם או את צמיחתם או אם נראה לכם שמאכלים מסויימים גורמים להם לחלות.הרגלי האכילה של ילדיכם לא ישתנו ביום אחד. הצעדים הקטנים שתקחו כל יום מחדש יכולים לעזור לעודד הרגלי אכילה בריאים לכל החיים.