טיפ תזונה

תזונה לפני ואחרי אימון לעיתים חשובה יותר מהאימון עצמו.הרבה מהאנשים העוסקים בספורט נופלים בדיוק בתחום הזה,הם מתאמנים הרבה ובצורה טובה,אך כשזה מגיע לארוחות הם מפשלים בגדול ומאבדים את אפקט האימון הטוב שביצעו.
קודם כל כבר כתבתי באחד הטיפים שארוחת הבוקר היא הבסיס לסדר יום מוצלח של ארוחות,לכן הקפידו על כלל ברזל זה. מה לאכול לפני אימון היא שאלה די נפוצה:
כשלוש שעות לפני אימון עלינו לצרוך ארוחה גדולה ומזינה שתכלול פחמימות מורכבות כמו פסטה מקמח מלא,אורז מלא,לחם קמח מלא…..
לצד הפחמימות גם מנת חלבון כמו עוף,דג,ביצים,בשר רזה……
כמובן שלא נשכח סיבים תזונתיים מירקות ומפירות.
כחצי שעה או שעה לפני האימון נצרוך אנרגיה זמינה שתתן לנו את זריקת המרץ אותה אנו מחפשים כמו בננה,חטיף אנרגיה,פרוסת לחם עם ממרח שלא מכיל בתוכו כמות גדולה מדי של סוכר. לאחר אימון בו הרסנו את השריר ורוקנו מאגרי הגליקוגן,נצרוך בארוחה גם פחמימות מורכבות,גם ירקות וגם חלבונים. רק חלבון לבדו לא יספק את הגוף ולא יהיה יעיל מספיק אז אל תוותרו על שום מרכיב מהארוחה.

בקיצור,ארוחה גדולה כשלוש שעות לפני האימון,חצי שעה לפני ארוחה קטנה כדי לספק אנרגיה זמינה,ואחרי אימון ארוחה גדולה ומורכבת מכל הדברים שציינו. לדלג על ארוחות זה בערך הדבר הכי רע שאפשר לעשות אז אל תנסו את זה בבית.

 

קרדיט לרגב פאנן.

אוכל בריא