השבוע התבשרת שאת בהריון. שיהיה בשעה טובה ומוצלחת. מעתה למזון שתכניסי לגופך יש משמעות כפולה. ויטמינים ומינרליים מסוימים יהיו חיונים גם בשבילך וגם בשביל התינוק שבדרך.

במהלך ההריון אנחנו מבצעים בדיקות שונות לרבות בדיקות דם על מנת לוודא שהעובר מתפתח כראוי ושלנו יש כמות וויטמינים מספקת. יחד עם זאת, זוהי אחריות שלנו כאמהות  לוודא כי המזון שאנו אוכלות מכיל את כל הויטמנים ובמידת הצורך אף ליטול ויטמינים מסוימים.

חומצה פולית

חומצה פולית עוזרת להתפתחות המוח של העובר וגם מונעת הופעת מומים בעובר. רופאים ממליצים להקפיד ליטול חומצה פולית במהלך כל ההריון. לא זו בלבד,  חומצה פולית מומלצת לנשים בגיל הפריון בין אם הן מתכננות הריון ובין אם הן לא מתכננות הריון בתקופה הקרובה אלא רק בעוד כשנה.

אומגה 3

אומגה 3 הוא ויטמין שחשוב להתפתחות המוח של העובר. מחקרים רבים שנעשו בנושא זה העלו כי צריכה של אומגה 3 משפרת את חדות הראיה של התינוק ומונעת בעיות התפתחותיות בעתיד.

על מנת לצרוך אומגה 3 יש לאכול 3 מנות דגים בשבוע כאשר מסתבר כי הנשים הישראליות אוכלות פחות…

ניתן לצרוך תוסף תזונה של אומגה 3 וזאת לאחר התייעצות עם הרופא המטפל שלך לגביי המינונים המדויקים שמתאימים לך.

ברזל

ברזל חיוני הן לאם והן לעובר. לאחר השליש הראשון של ההריון יש ליטול תוסף תזונה של ברזל באופן קבוע בנוסף לחומצה פולית .  עייפות, חוסר תאבון, קוצר נשימה, כאבי ראש הם רק חלק מהסימנים המראים על מחסור בברזל. ( נשים שנכנסו להריון כאשר הן היו דיאטה  חשופות יותר למחסור בברזל) רצוי לערוך בדיקות דם במהלך ההריון ולבדוק את רמת הברזל בדם. כמו כן יש להקפיד ליטול את תוסף התזונה ולא לפספס.

במידה ואת מרכיבה תפריט עם תזונאית או דיאטנית  ובמקביל מתכננת  להיכנס להריון כדאי שתיידעי את הדיאטנית על מנת שהתפריט היומי שלך יהיה מורכב  מכל אבות המזון.

יוד

צריכת היוד בהריון חשובה מאוד במיוחד בשליש הראשון של ההריון וזאת היות והיוד מעודד הורמון שנקרא תירוסין  שחיוני לבלוטת התריס ומחסור ממנו עלול חלילה להוביל להפלה של העובר. היוד אף חיוני ולהתפתחות הקוגניטיבית של העובר. רוב הנשים לא צורכות יוד בכמות מספקת כאשר יוד ניתן לצרוך במולטי ויטמין.

מולטי ויטמין

במקום ליטול כל ויטמין ותוסף תזונה  בנפרד וישנן נשים שנוטלות מולטי ויטמין ובו ריכוז של כל הויטמינים וזאת לאחר התייעצות עם רופא כמובן.

כל האמור לעיל לא מהווה תחליף  להתייעצות עם רופא או עם רוקח, לפני נטילת תוסף תזונה יש להתייעץ עם מומחה.

בהצלחה !