מחקר אמריקאי בסוף שנות התשעים שנערך על ידי מכללת וויסקונסין קובע כי אנשים ששרפו בשבוע לפחות 2500 קלוריות בפעילות ספורטיבית הורידו את הסיכוי למוות מוקדם ב43 אחוזים.

לעומתם אנשים ששרפו 1000  קלוריות בשבוע ומטה בפעילות ספורטיבית הורידו רק בין עשר לעשרים אחוז את הסיכוי למוות מוקדם.

לידיעתכם 2500 קלוריות בשבוע ניתן לשרוף אם תבצעו 5 או 6 הליכות או ריצות בשבוע של 45 דקות עד 60 דקות.

המחקר התייחס גם לספורטאים בספורט הישגי בו שורפים הרבה יותר מ2500 קלוריות לשבוע ומצא שהסיכויים למוות מוקדם נמוכים יותר מאנשים מן השורה שמקיימים פעילות ספוטיבית בצורה סדירה ורציפה.

ההסבר לכך הוא שספורטאים המון פעמים נכנסים לאימוני יתר ועומס גדול של אימונים מה שלא תורם לבריאות לבבית ומערכת חיסונית.

כמובן שהמסקנה היא אינה להפסיק לעסוק בספורט תחרותי אלא לעבוד בצורה מבוקרת ופוקחת תחת אנשי מקצוע מיומנים.

זכרו,ספורט ותזונה נכונה הם הפתרון האולטימטיבי כמעט לכל בעיה פיזית או נפשית.

נכתב ע"י רגב פאנן

קלוריות