איך ליצור קוביות בבטן ?

כמה מאיתנו חלמו על גוף מושלם, כמה מאיתנו ראו את אותם הסרטים בהם מופיע מפתח גוף עם קוביות בבטן ואמרו לעצמם וואו גם אני רוצה להראות כך, סביר להניח שרובנו הגדול, כל השאר או משקרים או פשוט שותקים, אבל אחוז קטן מאוד אמר לעצמו שאני באמת רוצה , אחוז אפילו קטן יותר אמר לעצמו אני יכול.קוביות בבטן

אז כן זה לא סוד לפתח בטן חזקה ולשמור כמובן על אחוז שומן סביר כך שיראו את הקוביות זה עבודה קשה אבל כמו כל דבר בחיים אין רווח בלי עבודה , והמשפט הידוע לכולם והלא כל כך מיושם אם תרצו אין זו אגדה .
אז קודם כל מה עושים?? אקח דוגמא שלמדתי מעולם עסקים אשר תקפה לכך המגזרים צריך להיות מציאותיים, להיות חדורי מטרה להציב יעדים ברי השגה, והחשוב מכל להאמין בעצמכם שזו בפני עצמה מטלה קשה אבל ברגע שתאמינו השמיים זה הגבול.
אז בחזרה לספורט יש להבין שבראש ובראשונה הכול מתחיל מתזונה נכונה, גם בדיאטה גם בספורט עממי וגם בהישגי הכול מתחיל ונגמר בתזונה נכונה.

היא זו שתקבע האם הגוף יעמוד במאמץ האם יש מספיק אנרגיה, האם יש לשריר מספיק מאגרים לשקם את עצמו האם תרגישו עייפים באימון או האם תהיו אנרגטיים ומלאי מרץ. כמו כן זה אחד הגורמים שעלול להיות שובר השוויון בתחרויות אולימפיות'וזה כמובן מה שיקבע אם יבלטו הקוביות בבטן או לא. יש לזכור שרקמת שומן ורקמת שריר הם שני רקמות שונות האחת לא קשורה לשנייה כך שאם אפילו תעבדו ללא הפסקה על תרגילי בטן תפתחו את השריר בצורה מאסיבית עדיין ייתכן שלא יראו את הקוביות כיוון שלמרות ששריר הבטן כבר חזק ומעוצב עדיין ישנה רקמת שומן המכסה אותו ומסתירה את הקוביות.


אז השלב הראשון הוא להבין איפה אנחנו עומדים מבחינת אחוזי השומן, והרגלי אכילה. במידה וקיימת חריגה אז קודם כל עלינו לסגל הרגלי אכילה נכונים ועל כך ארחיב במאמרי הבא וכמובן ליצור מאזן קלורי שלילי , כלומר לצרוך פחות קלוריות מהכמות שאנו שורפים, במידה ואתם מאוזנים הוספת פעילות גופנית שבועית כבר יוצרת את המאזן הקלורי השלילי כיוון שנשארתם באותה הצריכה היומית אך "שורפים" יותר קלוריות.
השלב השני כמובן הוא להוסיף פעילות גופנית באופן קבוע, יש לזכור שהבטן הוא שריר ככל השרירים וגם הוא כמו כולם צריך מנוחה להשתקם ולהתפתח אז יש לאמן אותו בצורה נכונה, את תרגילי הבטן ניתן לשלב בכל אימון בסוף או בהתחלה , רצוי בסוף תלוי בעצימות האימון כמובן היות והבטן במגוון רב של תרגילים משמש כשריר מייצב ולכן לא נרצה לעייף אותו מלכתחילה.


כעת כדי להגיע למטרה פשוט יש לשים דגש רב יותר לשריר הבטן, כלומר להוסיף יותר סטים, לגוון בתרגילים ובמספרם, כמובן בהדרגתיות להעלות את רמת הקושי .
יש להבין שפיזור השומן שונה מאדם לאדם ונקבע גנטית כלומר אין לכם השפעה עליו לכן יש אנשים שיצטרכו לעבוד טיפה קשה יותר אלו שרוב ריכוז השומן נמצא בבטן, כמו כן הם אלו שיצטרכו את הדיאטה יותר מכולם היות והשמנה בטנית היא מסוכנת מאוד וגוררת עימה תופעות בריאותיות רבות.

לסיכום כמו אמרתי בהתחלה ניתן להשיג בטן שטוחה עם טיפה רצון והרבה התמדה , כמובן שיש מגוון רב של תרגילים, עבודה על הרגלי אכילה נכונים וכמובן פעילות גופנית , כמו כן המעבר לא חייב להיות קיצוני דיאטה לא חייבת להיות מעבר לחסה ועוף ופעילות גופנית לא חייבת להיות שינוי קיצוני מחוסר פעילות לפעילות יומיומית הכול חייב להיות במינון הנכון ובהדרגתיות.
אז הציבו לכם יעדים, קבעו שלבים בדרך למטרה וכמובן בצעו מעקב ותראו מה מצבכם ביחס ליעדים שהצבתם והיו מציאותיים. כמובן רצוי להתייעץ עם איש מקצוע לבניית תפריט תזונה ותוכנית בדרך למטרה.

 

נכתב ע"י מיכאל פצניוק מדריך חדר כושר ומאמן כושר אישי ProShape