אחד המיתוסים היותר נפוצים בחדר כושר כמתאמן מתחיל הוא מיתוס "עומס האימון".

רוב אוכלוסיית העולם צפתה בסרטים הוליוודים ופרסומות אשר מציגים גברים חסונים ושריריים המתאמנים אימונים בעלי עומס גדול, עם משקולות מנופחות ותנועות מאוד מהירות וקצרות מדי.

כילדים, אנו לוקחים את אותם אנשים ה"מנופחים" כדמות נערצת ושואפים להגיע לגוף יפה, חטוב ושרירי כזה.
דבר הנחרט בתת המודע ומביא אותנו גם כמבוגרים לתפיסה מוטעית לגבי אימונים כושר , קודם כל כי אימוני הכושר נועדו לשרירנים וכמובן אימונים אלו נועדו אך ורק לפיתוח הגוף וניפוח שרירים תפיסה המרחיקה אותנו לעיתים לחדר הכושר ומהווה בסיס טוב לתירוץ המפורסם של אין לי זמן אז למה לי עכשיו ללכת להתנפח במכון,
ובנוסף לגבי אופן ביצוע התרגילים והעמסה המביאים אותנו לעיתים לכדי אימון לקוי ופציעות מיותרות.

כשאנו נכנסים לחדר הכושר עם תפיסות שגויות אלו ועם ציפיות גבוהות ומתחילים אימון ללא מאמן אישי אשר מדריך אותנו לאימון נכון אנו נתקלים בבעיה חמורה ממספר סיבות :

  • אנחנו רוצים להשיג תוצאות כמה שיותר מהר.
  • אנחנו לא מודעים לקצב היכולת של גופנו להשתפר.
  • אנחנו לא מודעים לכך שלתהליך הזה יש יותר ממרכיב אחד כדי להשיג את מטרתנו( כגון סוגי אימון, תזונה נכונה וסגנון חיים).
  • אנחנו לא רואים ולא מבינים את התועלות והסגולות הרבות של אימוני הכושר.

מה שאנו רואים לנכון לעשות הוא לחקות את אותם שחקני קולנוע, ה"דמות לחיקוי" שלנו ולהתחיל את האימון.

רובנו הגדול עולה על מכשירים, מתאמנים בעומס אימון גבוה, התוצאה היא שיום למחרת קשה לרדת מהמיטה מכאב גוף, קשה לנו להרים את ילדנו, להחזיק שקיות סופר או כל דבר אחר דבר היכול ליצור אצל רובנו קונטצייה שלילית כבר בהתחלה (הרי לא כולם אוהבים להסתובב עם שרירים תפוסים) וכמובן להוביל למצב של חוסר מוטיבציה לאימון וזה עוד אצל "אלו שיש להם זמן"  .

אימון מטרתו הראשונה הוא "אורך חיים בריא", משמעות הדבר הוא "גופנו צריך להיות יותר יעיל בפעילויות היומיומיות שלנו ולא להפך". כלומר אימון גופני מהווה נגזרת ישירה של הפעולות היומיומיות שלנו, כלומר שיפור מרכיבי הכושר השונים בחדר הכושר מביאה אותנו לכדי שיפור בפעולות היום אם זה לסחוב מצרכים , להרים את הילד , קימה מכסא , להעביר חפצים ממקום למקום או לשבת במשרד למשך זמן ממושך .

לסיכום:

  • הקפידו להצטייד בתוכנית אימון מסודרת.
  • הציבו לעצמכם מטרות לטווך הקצר ולטווך הרחוק.
  • מומלץ להתאמן עם מאמן כושר אישי בעל ניסיון אשר יוכל להדריך אותכם לחוכמה אל מטרותיכם.
  • בתחילת כל אימון עשו חימום, מתיחות\סיבובי מפרקים וכמו כן בסופו עשו "קול דאון" ומתיחות ארוכות יותר.
  • וכמובן הקפידו לבוא לאימון ולא להסתפק בתירוצים.

סרחיו מירקין מאמן חדר כושר ומדריך כושר אישי  PROSHAPE