כאבי ברכיים

כאבי ברכיים אינם נובעים אך ורק מבעיות מפרקיות.סיבה נוספת ודי נפוצה היא חולשה של השרירים העוטפים את מפרק הברך.
אחוז גדול מהאוכלוסיה ובמיוחד ספורטאים סבלו או סובלים מכאבי ברכיים.

דלקות,בעיות מולדות במבנה המפרק ובעיות סחוסיות הן חלק קטן מהסיבות לבעיות ברכיים,אך ישנו דבר אחד אותו אנו יכולים
לעשות על מנת להביא את הסיכוי לפציעה בברך למינימום והוא לחזק את כל המעטפת.שרירי הארבע ראשי,ההמסטרינג,שרירי
התאומים,מקרבים ומרחיקים.

אלה השרירים הרלוונטים לחיזוק ובניית בסיס חזק שיספק תמיכה טובה למפרק. כשלוש או ארבע פעמים בשבוע בשבוע בצעו
תרגילים לחיזוק שרירים אלו,זה ממש לא צריך להיות אימון שיצמד אתכם לגמרי אלא אימון שמטרתו העיקרית היא לשקם את האיזור
ולבנות אותו בצורה איטית וטובה.

בצעו תרגילים כנגד משקל גוף למשך תקופה עד שתהיו מוכנים לקחת את התרגילים צעד אחד קדימה למשקולות,התרגילים אינם
צריכים להיות בעלי עומס גבוה מאוד,בצעו מכל תרגיל שלושה או ארבעה סטים,ביו עשר לחמש עשרה חזרות.

התרגילים הבסיסיים והטובים הם; סקוואטים גשר על כדור פיזיו להמסטרינג עליות על קצות אצבעות קירב והרחקה של
המפשעות בעמידה ישיבה או שכיבה כנגד דומיית כח ישיבה סטטית על קיר,בין חצי דקה לדקה תרגילי יציבה ושיווי משקל
על רגל אחת.

נכתב ע"י רגב פאנן