לכל מרחק ריצה סגנון משלו, החל מהספרינט ועד למרתון ישנם שינויים הדרגתיים בטכניקת הריצה. בריצת הספרינט לדוגמה יש לתת דגש על הרמת ברך, מהירות עבודת הידיים, צעד מהיר וקל (כמו ריצה על גחלים ) ועוד, לעומת ריצת המרתון שבה אורך הצעד מתקצר ותדירותו עולה, כמו כן חשיבות גדולה ניתנת ליעילות הריצה / חסכון באנרגיה. כאשר טכניקת הריצה לריצות בינוניות נמצאת אי שם באמצע הדרך בין הספרינט למרתון.

לפנינו נקודות מפתח מרכזיות בטכניקת הריצה מלוות בתמונות:

 סגנון ריצה א' הרגל פוגעת בקרקע מתחת למרכז הכובד שזה בערך מתחת למרכז המותניים**. הפגיעה היא מעט עם החלק החיצון של כף הרגל מאזור הכרית  עד למרכז כף הרגל. לאחר מכן ישנו גלגול קל לצד שני ונפילה קלה של העקב.  במצב זה תפקיד הרגל הינה לתת תמיכה.
**זהו הרגע שגיד האכילס עובד הכי קשה! בלימה אקצנטרית!
 סגנון ריצה  ב' אם הפגיעה בקרקע ישנה גם כפיפה קלה של הברך. אם הכפיפה עמוקה מדי, אזי כנראה שהרגליים חלשות וזקוקות לחיזוק ( בעיקר באזור הברך ) בכדי לתת יציבות ! יש לשים לב לתנועה מסביב לחגורת המותניים! תנועה גדולה מדי עשויה להצביע על מרכז גוף חלש! חיזוק בטן וגב תחתון חשוב מאוד במקרה זה.
 סגנון ריצה  ג' בזמן שהגוף נע קדימה ועובר את הרגל גיד האכילס ושרירי התאומים נמצאים תחת מאמץ גדול (בעיקר בריצה בעליה) אך לא גדול כמו הבלימה האקצנטרית הראשונית! בכל מקרה חיזוק וגמישות האזור חשובים ביותר.
 סגנון ריצה ד' מדי לאחר שהרגל האחורית הגיעה למתיחה מרבית ( רגל ישרה**  ראה ציור ג' ) תגובת שחרור מהירה מופיעה בשריר הדו ראשי ירכי אשר מושכת אותו מהקרקע. תנועתיות טובה באגן וגמישות טובה של הדו ראשי ירכי חשובים. ** חשוב לציין שאם הרגל מתנתקת מהקרקע לפני יישור סופי אזי לא מנוצלת כל הדחיפה מהקרקע! אפשר לתקן זאת בתרגילי טכניקת ריצה. 
 סגנון ריצה ה' לאחר מכן החלק הקדמי של הרגל (הברך) נמשך קדימה בעזרת שרירי המותן כסל וארבע ראשי. 
 סגנון ריצה  ו' הירך ממשיכה את דרכה קדימה ולמעלה. ברגע זה הברך נמצאה בנקודת שיא הגובה, אך לא גבוהה כמו אצל ספרינטר, מיד לאחר מכן כף הרגל מתחילה לרדת כלפי מטה וקדימה במהירות.
 סגנון ריצה  ז' כף הרגל מסיימת את הסיבוב שלה בנקודה קצת קדימה מהברך. ישנה כפיפה קלה בברך. בנקודה זו הירך מתחיל לרדת בתנועה סיבובית אשר גורמת לתאוצה של כף הרגל אחורנית.
 סגנון ריצה  ח' הרגל פוגעת שוב בקרקע בתנועה לאחורנית אשר מוסיפה לרץ תנועה קדימה. ובזה מסתיים מעגל הריצה.


לסיכום:
בזמן המעקב / התצפית על הטכניקה חשוב להסתכל אם האתלט רץ בצורה חלקה ומשוחררת, איך עבודת הידיים שלו, שרירי צוואר, כיוון מבט, דריכה עקב / כרית ועוד…