כשמדברים על חיטוב הגוף למה מתכוונים? מה בעצם רוצים להשיג?

במונחים של היום עידן ניפוח השרירים הוא נחלתם של קבוצה מצומצמת מאוד באוכלוסיה, בעיקר אצל הגברים, אך יש גם לא מעט נשים המתעניינות בתחום זה, אבל רובינו המכריע בסך הכל מחפש פעילות גופנית שתגרום לגוף שלו להיות  מחוטב, מעוצב ובלי משקל עודף.

אז מהו אימון גופני אידיאלי למטרת חיטוב הגוף?

היום ישנה מודעות גוברת וגדלה בצורך לשרוף קלוריות ושומנים בפעילות אירובית מצד אחד מול בניית השריר בצורה נכונה מצד שני. כדי ליישם זאת הלכה למעשה יש לשלב בתוך האימון השבועי מגוון של תחומי אימון המשלימים זה את זה, לשם כך חשוב לדעת שכדי להגיע לתוצאות משמעותיות לא מספיק לפקוד את חדר הכושר 6 פעמים בשבוע למשך שעה או לעשות אין ספור כפיפות בטן, חשוב להכיר את מנגנון הגוף וצריך שתהיה הכוונה נכונה ומוסמכת מגורם מקצועי שיראו לכם את הדרך, אין ספק  שעקביות, מוטיבציה והתמדה הם גורמים חשובים בדרך להצלחה ולהשגת המטרה.

מהי הנוסחה לאימון אולטימטיבי?

פילאטיסכדי לבנות גוף חטוב יש לשלב בין פעילות אירובית ששורפת קלוריות ומפרקת שומנים לבין פעילות שמחזקת ומגמישה שרירים. רקמת השרירים שמקיפה את השלד עוטה על עצמה שכבה של שומן, בעת פעילות גופנית יש לשלב שין שריפת השומן ובין בניית השריר לפי צרכיו של כל מתאמן. כדי להבין מהם הצרכים של כל אחד יש להכיר את מנגנון ותפקוד השרירים בגוף.
תפקוד השריר במילים פשוטות הוא היכולת של השריר להיות קצר או ארוך ומכווץ או רפוי, מצד אחד חשוב לשמור על חוזק השריר ויציבותו אך במקביל יש לדאוג לגמישות והארכתו. ברוב המקרים המתאמנים  בחדרי כושר נוטים לקצר ולחזק שרירים תוך הזנחה של יכולת השריר להיות במצב הארוך והגמיש שלו. כדי לעצב את השרירים יש ללמוד כיצד להפעיל אותם ולהגמיש אותם גם שהשריר במאמץ.

לכן אני נוטה לעודד מתעמלים לשלב בין פעילות אירובית כמו ריצה, הליכה, נסיעה על אופניים או חוגי אירובי המתקיימים במרכזים שונים כמו זומבה, אירובי או ספינינג, לבין אימון שבונה את השריר בצורה נכונה, מחזק ומגמיש אותו בו זמנית כמו בשיעור פילאטיס או יוגה.

משמעות השילוב של פילאטיס או היוגה בתוך מרקם האימון השבועי תאזן בין אימון שמוציאים בו אנרגיה לבין אימון שבונה את השרירים סביב השלד בצורה מודעת ונכונה.

מערכת השרירים שלנו דומה באופייה לבצל, ישנם שכבות על גבי שכבות של שרירים שניתן להפעיל לחזק או להגמיש אותם. בשיעור עיצוב ממוצע רוב הסיכויים שלא תגיעו לשכבות העמוקות של השרירים ותישארו בקבוצות השרירים הגדולות והנגישות  יותר ואילו בשיעורי פילאטיס או יוגה ניתן להגיע לשכבות העמוקות יותר של השרירים ולייצר אימון גופני יעיל בכל מה שקשור לייצוב ועיצוב של הגוף.

אין ספק שהמודעות שמאפיינת את שיעורי פילאטיס והיוגה בהחלט משפיעה על יכולת ההתקדמות שלנו לתוצאה המיוחלת – גוף בריא, מעוצב ומחוטב.

כותב המאמר:

חן גיברטיין – מנהל סטודיו לפילאטיס, יוגה , וזומבה ברמת גן