חיזוק שריר הקרסול

 

בסוף כל אימון בחדר הכח הכניסו כמה סטים של תרגילים לחיזוק שרירי עוטפי קרסול. קרסול הוא מפרק די פגיע ונקעים בדרגות שונות הם פציעה די מרכזית כמעט בכל ענף ספורט וגם אצל ספורטאים חובבנים הפציעה היא די שכיחה.

מסביב לקרסול ישנם שריירים רצועות גידים וקולטנים.כל אלה אחראים על טווחי תנועה תקינים ויציבות במפרק הקרסול ועלינו לאמן אותם ולתרגל בדיוק כמו כל שריר אחר בגוף.

התרגילים צריכים להיות כאלה שיאתגרו לנו את שיווי המשקל,לתרגל קפיצות ונחיתות,ותנועות של מפרק הקרסול לכל הכיוונים בשליטה ובצורה מבוקרת. תרגילים על רגל אחת,על פטריית שיויוי משקל,בוסו,טרמפולינה,בעיניים עצומות,תרגילי ניתור בהם ניתן דגש על שימוש נכון במפרק הקרסול, פוינט ופלקס כנגד גומיות כח,עליות על קצות אצבעות.

כל אלה צריכים להיות חלק משגרת העבודה שלכם אם אתם חפצים בקרסוליים בריאים ונטולי נקעים.

 

קרדיט לרגב פאנן.