טיפים  להתנהלות לפני הצום:

 

    • אכלו הרבה ארוחות קטנות לאורך כל היום.
    • אכלו ארוחת צהריים לא גדולה בשעה הרגילה – כך גם לא תלחיצו את עצמכם בזמן ולא תתנפלו על האוכל בארוחה המפסקת  מלחץ שמא לא תספיקו לסיים את הארוחה לפני מועד תחילת הצום.
    • שתו מים והרבה עד הרגע האחרון – דאגו למאגר הנוזלים בגוף כבר מיום לפני.
    • הימנעו מלשתות מיצים המכילים המון סוכר שעשויים  בקלות לגרום לרעב וצמא אפילו עוד באותו הערב.

 

טיפים לזמן הצום:

 

        • מסקר שנערך בקרב סובלים ממיגרנות נמצא ש 34%  טענו כי הסיבה המרכזית היא חום.  ההסבר לכך הוא שתנאי עומס חום גורמים לאיבוד של נוזלים ולכן לא רצוי להיחשף לשמש, אלא לשהות במקומות קרירים  ובמזגן ככל שמתאפשר.
        •  פעילות גופנית מגבירה את איבוד הנוזלים במטרה לקרר את הגוף, לכן גם במקרה זה מומלץ להמעיט בפעילות גופנית ביום הצום.

 

טיפים  לאחר הצום:

 

          • אל תתחילו לאכול מייד. הכי טוב לשתות מעט מים ולעשות מקלחת טובה.
          • שתייה: נסו לשתות בכמויות קטנות – רבע או חצי כוס מים, כל כמה דקות.
          • אוכל: הסוד הוא לאכול קל ולעשות הכול בהדרגה. מאוד מומלץ לאכול מרק, ביצה קשה וצנימים.