אימונים פונקציונאליים (אימוני יציבה) הם אימונים השואבים את עולם התוכן שלהם הן מעולם אימוני ההתנגדות והן מעולם הפיזיותרפיה. הדגש באימון הוא על תרגילים סטאטיים או דינאמיים למחצה, תוך כדי חיזוק המפרקים ושרירי ה CORE – השרירים המייצבים של גופנו. אימונים אלו מתאימים לבעלי בעיות גב, ברכיים, קרסוליים ולאלו השואפים לשפר את התנועתיות והיציבה שלהם. באימוני יציבה יש עבודה על השרירים בהבדל אחד עיקרי – רוב העבודה מתבצעת בתנאים של חוסר שיווי משקל ברמות שונות וישנם תרגילים שיש בהם אלמנטים משמעותיים של תנועתיות ושל הרמוניה בין השרירים והאברים השונים.

 

אימון פונקציונאלי – כיצד זה עוזר ואיך זה עובד?

ישנם שני מישורים חשובים באימונים פונקציונאליים. הראשון מתייחס לכך שכאשר אנחנו מתאמנים בצורה "רגילה" אנחנו מאמצים את השרירים בצורה שהיא יחסית סטרילית, עובדים בעיקר על תנועה נכונה ויציבה. כשאנחנו מתאמנים בחוסר שיווי משקל אנחנו גורמים לשרירים המייצבים שלנו לעבוד הרבה יותר קשה בשביל להגיע לאותה תנועה נכונה ויציבה וכך אנו משפרים את פעולתם ומחזקים אותם בדרך הקרובה יותר למציאות היומיומית (בחיים האמיתיים אין לנו את היכולות לבצע את כל התנועות שלנו בצורה מדוייקת ויציבה). בביצוע תרגילים עם תנועות מורכבות אנו מתרגלים את היכולת שלנו לשלוט בגוף בצורה טובה ומדוייקת יותר.

 

המישור השני מתייחס לאותם חיישני תנועה הנמצאים בכל המפרקים שלנו ואחראים לכך שהשרירים והרצועות "יעבדו" בטווחים הבריאים שלהם – הכוונה היא למניעת מתיחת יתר של הרצועות ושל השרירים. עבודה בתנאי חוסר שיווי משקל משפרת את התפקוד של החיישנים האלה.

לאימון הפונקציונאלי חשיבות רבה לכל קבוצות הגילאים ולכל צורות האימונים. כשאני ניגש לבנות תוכנית למתאמנ/ת שלי אני תמיד דואג להכניס אלמנטים של שיפור יציבה. המינון תלוי כמובן במטרות שהצבנו וביכולות של המתאמנ/ת.

  • שיפור התנועתיות
  • חיזוק המפרקים ושרירי ה CORE
  • חיזוק הגב התחתון
  • התמודדות עם בעיות מפרקים
שתף ב...Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Email this to someone