כמה מכם החלו להתאמן בחדר הכושר במטרה להרזות ?

כמה מכם החלו להתאמן בחדר הכושר במטרה להרזות , במטרה להוריד כמה קילו לפני אירוע חשוב , להרזות לפני תחילת  הקיץ או סתם כי האישה או הרופא שלח .

לא רבים מודעים באמת לסגולות האימון הגופני להרזיה ולמה באמת כדאי וחשוב להתאמן כבר מגיל צעיר .

לפני שאתחיל לפרט בואו ניפטר ממיתוס חשוב מאוד שנפוץ בקרב המתאמנים ואלו שבאים לחדר כושר ויוצאים מאוכזבים "אימון משקולות בחדר כושר לא שורף שומן" עלינו להבין שרקמת שריר ורקמת שומן הן שני רקמות נפרדות ושונות

כלומר מתן גירויי באמצעות משקולות מגביר את גדילת השריר אך אינו שורף שומן.

אמנם אימון משקולות  מהווה גורם מאוד חשוב בשלב שמירה על המשקל אחרי דיאטה אך תרומתו מבחינת שריפת הקלוריות מואטה מאוד , סטטיסטית אחוז גבוה מהמתאמנים שלא התמידו בפעילות גופנית לאחר דיאטה החזירו את מירב משקלם חזרה .

ישנם דרכים שונות ומרובות לרדת במשקל ובהן נעסוק בהמשך.

אז מה באמת תרומתה של הפעילות הגופנית לאדם, למה לנו להתאמן ולהזיע בחדר הכושר כשלא באמת מרזים מזה .

ממחקרים שבוצעו נמצא כי פעילות גופנית מורידה את הסיכון להתקפי לב.ההמלצה הכלל עולמית עומדת על 150 דקות של פעילות גופנית בשבועה בעצימות בינונית , מומלץ אף יותר כאשר ניתן לשלב גם פעילות אירובית ואימוני התנגדות.

יתרון נוסף ואף מאוד משמעותי הוא אימוני התנגדות תורמים לגדילה בצפיפות העצם עד לגילאי 25 לאנשים מבוגרים יותר תורמת לשמירה וצמצום התדרדרות בצפיפות העצם.

כמו כן קיימות ראיות חזקות לכך ש פעילות גופנית מקטינה את הסיכון למוות בטרם עת ,  ללקות בטרשת עורקים, לשבץ, ללחץ דם גבוה, להצטברות שומנים בדם, לסכרת מסוג 2 , לסרטן מעי הגס, סרטן השד ,

תרומה ניכרת לשמירה על משקל תקין, שיפור במוטוריקת הגוף , תפקוד קוגנטיבי טוב יותר ועוד הרבה תועלות בריאותיות תפקודיות בנוסף להיבט הפסיכולוגי עליו נרחיב בהמשך.

חדר הכושר משפר את מערכות התנועה , גורם לעלייה בנפח השריר ,הקטנת כמות השומן הכללית .

תורם למניעת פגיעות אורטופדיות אשר רובן נוצרות מחולשה של שרירים, חוסר קוארדינצייה או בתיאום הבין שרירי, חולשה של הגידים והרצועות או חוסר בשיווי משקל ותנועתיות לא נכונה.

בנוסף מעלה את המודעות הגופנית , מעודד תזונה נכונה , הפסקת עישון וכמובן מודעות אסטית לגוף עצמו .

היבטים פסיכולוגיים חשובים מאוד כמו הפחתת חרדה , דיכאון , הפגה ופורקן מתחים נפשיים , שיפור ההרגשה הכללית, מצב הרוח , הביטחון העצמי, הגברת הפעילות ההורמונלית , וכמובן הרחבת המעגל החברתי.

מסקנה…. קחו את עצמכם בידיים וגם אם הסיבה שבאתם זה בריאות, הרזייה, שיעמום או פיתוח גוף תעשו הרבה ספורט בכל הסוגים ובכל הצורות ותהיו בריאים.

נכתב ע"י למיכאל פצניוק מדריך חדר כושר ומאמן אישי proshape