אימוני התנגדות מתארים כל פעולה שרירית שנעשית כנגד משקל כלשהוא.

ניתן לבצע אימונים אלו עם משקולות, גומי, כדורי יציבה וכדורי כוח ועם משקל הגוף. אימוני התנגדות הינם הדרך הטובה ביותר לחיזוק העצמות, המפרקים, פיתוח היכולת השרירית והרגשת הנוחות בגוף.

אימוני התנגדות קיימים מאז ומתמיד –

הרבה לפני הקמת מכון הכושר הראשון או המצאת מכונת לחיצת החזה. הדוגמא הטובה ביותר לאימון התנגדות בסיסי היא הצירוף המנצח של שכיבות שמיכה, מתח וכפיפות בטן. כיום לאחר מחקרים רבים והבנת הגוף והדרך בה הוא הוא פועל,
ברור כי הדרך הטובה ביותר לחיזוק העצמות היא אימון התנגדות. מה הקשר בין אימוני התנגדות לחיזוק העצמות? לגוף האדם היכולת להסתגל לעומסים שונים דבר העוזר לנו להתמודד עם המטלות היומיות. לדוגמה, ככל שנעמיס על השרירים שלנו –
כך הם ייתחזקו ויאפשרו לנו להזיז יותר משקל כל פעם. אך השרירים אינם הדרך היחידה בה הגוף מסתגל – גם העצמות מתחזקות בהתאם לעומס המופעל עליהן.
ההתחזקות היא תהליך שבו הגוף מייצר יותר "חומר" בתוך העצם וכך הופך אותה לחזקה יותר. בעזרת אימוני התנגדות ניתן לשפר את התמודדות הגוף עם בריחת סידן, אובדן כוח, פרוק שומנים, החלשות מיפרקים ועוד.

יש לשים לב שהעומס המופעל על הגוף אינו מוגזם. מתאמנים נוטים להעמיס על עצמם יותר מהעומס הרצוי להתפתחות התקינה וליכולת ההסתגלות של הגוף (מכאן המושג "סולם מאמצים"), דבר היכול להוביל לפציעות ספורט ולהפסקת האימונים.

 

מעבר למידת העומס, יש לשים לב לתנועה הנכונה.

לכל תרגיל יש את הדרך הנכונה לבצע אותו, ודרכים רבות לא נכונות. ביצוע תרגיל בתנועה לא נכונה עלול להוביל לפציעה. לדוגמה – כפיפות בטן עלולות להוביל לכאבים בגב התחתון במידה ויעשו בצורה לא נכונה.

 

  • חיזוק העצמות
  • התמודדות עם בריחת סידן
  • פרוק שומנים
  • מניעת החלשות מפרקים
שתף ב...Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on Facebook1Share on LinkedIn0Email this to someone