אומגה שלוש היא קבוצה של חומצות שומן חיוניות שגוף האדם אינו יכול ליצר באופן עצמאי ומכאן חשיבותה. למרות העובדה ששמן דגים הוא עדין תוסף תזונה נפוץ, אומגה 3 הדור החדש הוא דווקא מקורות צמחיים של אומגה שלוש. צריכת מקורות צמחים ההיא סוג של "חזרה לטבע", היות וחומצות שומן חיוניות מקבוצה זו מקורם בצומח. דגים הצורכים מקורות צמחיים של חומצה זו, הנקראת "חומצת שומן אלפא לינולנית" ממירים אותה לשתי חומצות שומן המצויות בשמן דגים(אי.פי.איי ודי.אייץ.איי).

מקורות תזונה צמחים נוספים לאומגה 3 הם שמן פשתן, זרעי ציאה וכמובן מקורות במזון כגון אבוקדו, עלים ירוקים, אגוזי מלך ועוד. אחד הנתונים החשובים בנושא חומצות שומן חיוניות הוא היחס בין אומגה 6 ל-3. יחס טוב נחשב 3:1, למרות בתזונה מערבית אופיינית רחוקה ממנו. מאז המהפיכה התעשייתית, התזונה במדינות המערב הופכת עשירה יותר בחומצה אלפא לינולאית ודלה באלפא לינולנית. במדינת ישראל היחס גרוע עוד יותר ועומד על 1:24.

תזונה חסרה בחומצות שומן אומגה 3: מחקר שנעשה בהארוורד מעריך בכמאה אלף, את מקרי המוות בשנה בארה"ב לבדה כתוצאה במחסור באומגה 3. חשוב לצין כי מדובר באחד מתוספי המזון הנחקרים בעולם, אשר נקשר למערכות רבות בגופנו. בין היתר, חומצות שומן חיוניות אלו מהוות את מעטפת התא האנושי ובערך עשרה אחוז ממוחנו. אומגה 3 הדור החדש מציע פרי מחקר של מכון ולקני אשר גולה כי צמח "מרווה מרושתת" מכיל בזרעיו ריכוז גבוה של חומצת שומן אלפא לינולנית. השמן מופק בתהליך של כבישה קרה והוא יציב במיוחד. בין היתר, השמן הקרוי גם אלינה מכיל נוגדי חמצון, ויטמין אי, נוגדי דלקת וחומרים בעלי אופי אנטי-פטרייתי. שמן מרווה מרושתת מכיל בנוסף "חומצה אולאית", המצוי גם בשמן זית. ניתן למצוא רשימה ארוכה שת תועלות בריאותיות המיוחסות לחומצה אולאית באיכות טובה.

פרופיל השומנים של "שמן מרווה מרושתת" אשר פותח במכון ולקני מציב אומגה 3 צמחי במקום של כבוד, היות שבניגוד לחלק מהמקורות הנפוצים האחרים, מדובר במוצר יציב במיוחד מבחינה חמונית אשר אינו מכיל אלרגנים ידועים או רעלנים ידועים. למותר לציין כי שמן מרווה מרושתת אינו מכיל חומרים כימים המצויים באוקיינוס היות ומקורו בצומח. אומגה 3 הדור החדש מציע פריצת דרך של ממש בתפיסת הבריאות לפיה ניתן להינות ממקור מצויין לחומצות שומן חיוניות מבלי להתפשר. תזונה נכונה ואורח חיים בריא עומדת בליבה של תפיסת העולם לפיה מניעת מחלות עדיפה כאשר ניתן לדחות או לעכב את הופעתן. כדאי לזכור שפעילות גופנית חשובה לא פחות, וכן צריכה של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים.

לסיכום, חומצות שומן חיוניות הן חלק בלתי מפרד מתפריט תזונה בריא לגופנו. כדי לשמור על בריאותנו לא די בפעילות ספורטיבית, שינה ושמירה על צריכה מאוזנת של אבות המזון. למעשה, כמו חלק מנוגדי החמצון, ויטמינים ומינרלים, גופנו אינו יכול לייצר אומגה שלוש בעצמו וזקוק לחומצון שומן אלו לתפקודו התקין. מוחנו זקוק לו, וכן תאי הגוף אשר משתמשים בו לסינון חומרים שיכנסו אל ומהתא. מדובר בתוסף תזונה נפוץ הנקשר בד"כ לתוספי שמן דגים או שמן פשתן. מרווה מרושתת הוא מקור חדש יחסית אשר משתמש בכבישה קרה של הזרעים להפקת השמן.